28 sierpnia 2012

Czytamy składy kosmetyczne - biorę pod lupę drogeryjną odżywkę

Czesc ! Przechodząc po drogeriach zawsze zastanawiało mnie jakie substancje są zawarte w składach odżywek do włosów zniszczonych, rozdwajających się itp.
Przed moim wyjazdem nad Morze Śródziemne nie zdawałam sobie sprawy jak słona woda może wyniszczyć końcówki włosów... Na szczescie zorientowałam się, że posiadam jeszcze w domu odżywkę z Nivea "long repair" TUTAJ . Ostatnio używałam jej chyba w lutym, a podczas wyjazdu nakładałam ją na końcówki .
Czy uratowała moje włosy ? W jakims stopniu na pewno tak ale i tak są suche ;( Będę musiała moją pielęgnacje wspomóc silikonami, których używałam w małych ilosciach, a czasami wcale.
Przekazane Wam informacje zdobyłam oczywiscie w Internecie i na Wizażu
A teraz omówię skład odżywki, w kolejnosci występowania
Aqua - woda
Stearyl Alcohol- włosy stają się bardziej miękkie
Cetyl Alcohol- wygładza, zmiękcza
Stearamidopropyl Dimethylamine - odżywia włosy, nie elektryzują się
Dimethicone- regeneruje, wzmacnia, nabłyszcza, wygładza, nawilża
Simmonsia Chinensis Seed Oil- olej jojoba, odzywia
Aloe Barbadensis Leaf Juice- (sok z lisci aloesu)- działa nawilżająco, wygładzająco,odżywczo, wzmacnia cebulki włosów
Hydrolyzed Keratin -nawilza, odbudowywuje
Orbignya Oleifera Seed Oil -( olej babassu ) zabezpiecza przed działaniem czynników zewnętrznych, zmiękcza
Oryzanol- ochrania przed Słońcem
Silicone Quaternium - 18 - silikon , potrzebujemy do jego zmycia  Cocamidopropyl Betaine( substancja łagodna,poprawiająca jakosc piany )
Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - na włosach tworzy ochronną powłoczkę, wzmacnia , ułatwia rozczesywanie
Coco Betaine - oczyszcza włosy, przeciwdziała podrażnieniu oczu
Cocamidopropyl Betaine- substancja aktywnie myjąca
Trideceth-6- usuwa zanieczyszczenia
Trideceth-12 - czyni barierę włosa bardziej przepuszczalną
C12-15- nadaje włosom elastycznosci, miękkosci i wygładzenia
Pareth-3 pełni różne funkcje od emulgatorów do zmiękczacza
Lactic Acid - zatrzymuje wodę, odżywia
Sodium Chloride - działa antystatycznie, może podrażniać
Methylparaben- konserwant 
Propylparaben- konserwant 
Phenoxyethanolkonserwant 
Linalool- srodek zapachowy
Butylphenyl  Methylpropional - substancja zapachowa, może wywoływać reakcje alergiczne- zaczerwienia skóry i swiąd
Geraniol- srodek zapachowy
Benzyl Alcohol- rozpuszczalik, konserwant
Parfum- zapach
Przy tworzeniu opierałam się na podstawie tych informacji : TUTAJ
Jak widać skład odżywki jest naprawde wieeeeelki, i po przeanalizowaniu możemy zobaczyć ile konserwantów znajduje się w zwykłej odżywce ;(
Myslę, że następnym razem zacznę uważniej patrzeć na składy !




2 komentarze:

  1. Parabeny niestety są w większości kosmetyków, a te firmy, które ich nie stosują zawsze to podkreślają na opakowaniu(co mnie martwi, bo wolałabym, żeby to te kosmetyki z parabenami były w mniejszości). Jeżeli chodzi o szampony i odżywki to na pewno w swoim składzie nie ma ich wax, a poza tym obecnie większośc marek kosmetycznych wypuszcza linie bez tych konserwantów (sama używam np. pure and natural firmy Nivea czy Ulgi Ziaji). Najlepszym rozwiązaniem jest jednak według mnie korzystanie z naturalnych kosmetyków, które robimy własnoręcznie w domu w ciągu kilku minu (dzisiaj zrobionie olejku do mycia twarzy i peelingu zajęlo mi ok.5 minut), a potrzebne do nich składniki mozna kupić na wielu stronach internetowych np. biochemiaurody.com, zrobsobiekrem.pl itd. Naprawdę warto, bo nie dośc, że fajnie wpływają na naszą skórę (stosuję od dawna i polecam z pełną odpowiedzialnością), to jeszcze są ekologiczne i... stosunkowo tanie.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń